+38 (096) 014-71-12

Облік доходів у ФОП після відміни Книги обліку доходів.  

Як саме тепер треба рахувати свій дохід підприємцям та як вести бухгалтерію для ФОП?  

До 01.01.2021 року були всім звичні правила обліку доходів для ФОПів спрощенців: Книга обліку доходів, яку купляєш в канцелярії та віддаєш на реєстрацію до своєї податкової. Через  тиждень отримуєш вже завірену, зареєстровану Книгу, а далі заповнюєш її за певними правилами, і не дай Боже зробити помилку… Це все нагадувало радянські часи де є папірець на папірець.

Законом № 786 були затверджені зміни: паперові книги обліку були скасовані! Тепер підприємці мають право вести облік в електронному вигляді. А отже, вже не зобов’язані нічого реєструвати та / або у будь-якій спосіб повідомляти податкову про обрану форму ведення обліку доходів. Підприємці на єдиному податку (не платники ПДВ) мають право вести облік доходів у вільній формі, у паперовому або електронному вигляді,  з одним тільки правилом: ця книга має містити інформацію про щомісячні доходи ФОП. 

При наданні бухгалтерських послуг підприємцям ми завжди вели облік доходів в електронному вигляді, а вже потім прописували дані з таблиць в Excel в паперову книгу – купа витраченого часу та паперу. Зараз ці паперові книжки з підсумками 2020-го року повинні лежати ще 3 роки, бо при перевірці 2018, 2019, 2020 років, податківці можуть запросити книгу та перевірити правильність її ведення. 

З книгою розібралися: ведемо її як бажаємо, на власний розсуд, тільки робимо підсумки щомісяця. А що ж туди записувати і як рахувати?  

Тут дуже важливо зрозуміти, що Закон № 786 ніяк не скасовує сам облік доходів, він був є і буде. Без обліку доходів неможливо контролювати свій ліміт групи єдиного податку, коли саме треба реєструвати РРО /ПРРО, і не зрозуміло що вказувати в річній (квартальній) декларації. 

Так як саме вести цей облік, що записувати в книгу, що треба зберігати, а що ні? Давайте розбиратися.

Дохід для ФОП – це кошти, які підприємець отримує за продаж товарів або послуг від своєї підприємницької діяльності. В залежності від того кому саме і що саме ФОП продає – треба оформлювати первинний документ:

-        якщо продається товар / послуга фізичній особі - робимо квитанцію або товарний чек (якщо є зареєстрований РРО/ПРРО це буде фіскальний чек); 

-        якщо продаємо товар юридичній особі (ТОВ або іншому ФОПу) – робимо видаткову накладну; 

-        якщо продаємо послугу юридичній особі (ТОВ або іншому ФОПу) – робимо Акт наданих послуг  або Акт виконаних робіт.  

Ці документи повинні містити інформацію про товар / послугу, найменування, їх кількість, ціну та вартість. Незалежно від того як ви отримали кошти: на банківську картку або готівкою, або отримали кошти за допомогою сервісів: лікпей, оплата частинами, еквайринг тощо, первинний  документ повинен бути оформлений та зберігатися три роки (1095 днів). За відсутність документа при перевірці можете отримати штраф 1020 грн. за перше порушення і 2040 грн. за наступне протягом року. 

Сукупність цих документів, які вказують за що ви отримали кошти – і є ваш дохід, який має бути записаний в Книгу обліку доходів. 

Також не забуваємо важливий факт, що весь ваш дохід повинен відповідати вашим КВЕДам, інакше будуть дуже плачевні наслідки, але це вже інша історія.

Отже, бухгалтерія для ФОП на єдиному податку – це облік доходів, який отримано від підприємницької діяльності.  Якщо від цієї інформації у вас починає боліти голова, у нас є чарівна пропозиція: довірте цей облік професіоналам, адже ми в цій сфері не пропустимо жодних новин та     будемо інформувати  вас про своєчасну сплату податків, вести облік доходів, подавати своєчасно звіти та повідомляти про важливі зміни у законодавстві. З нашими  тарифами можна ознайомитись тут.  

Будемо раді співпраці. З повагою, ТОВ «Сігма солюшинс»  

м. Київ, ​вулиця Верховинна 36А

 info@sigmasolutions.com.ua

+38 (096) 014-71-12

Ми працюємо: 
пн-пт 09:30 – 17:30 
сб-нд вихідний

ЗАЛИШИЛИСЯ ЗАПИТАННЯ?

Напишіть нам, відповімо на всі



Заявка принята в обработку
Ошибка