+38 (073) 305-10-55

ТОП 5 помилок при реєстрації ФОП  

Хочете зареєструвати себе підприємцем, але боїтеся зробити щось не так? І правильно робите! Адже наслідки можуть обійтися в круглу суму. У цій статті ми викладемо основні помилки людей, які вибрали шлях зареєструвати себе самостійно.

Отже, реєстрація ФОП. На сьогоднішній день цей процес спрощено до мінімуму: 
- реєструєшся у Дії (державний портал), 
- обираєш блок «Зареєструвати ФОП», 
- обираєш адресу реєстрації, 
- обираєш КВЕДи,
- обираєш систему оподаткування.  

І вуаля! Система зібрала всі необхідні дані, відправила їх по адресатам і через 24 години вже можна скачати Виписку з ЄДР про реєстрацію та займатися бізнесом. 

Реєстрація ФОП, якщо звертатися в компанії, які такий сервіс надають, стоїть від 1500 грн. А тут, сам себе зареєстрував (ла), вважай заробив (ла) ці гроші!

Але не поспішайте радіти, тому що не факт, що зроблено все правильно.

В першу чергу питання стосується вибору КВЕД (коди видів економічної діяльності). Чому правильно підібрати КВЕДи - це дуже важливо? Багато хто може загуглити: «Який КВЕД на таку-то діяльність», - і, безумовно, гугл надасть необхідну інформацію з найпопулярніших статей або з державних джерел. Людина може взяти цей КВЕД та зареєструвати з ним свій ФОП і вважати, що зробив все вірно. Однак один бізнес (навіть найзвичайніший) включає в себе багато видів діяльності (КВЕДів) і, якщо їх правильно не підібрати і не зареєструвати, ви ризикуєте після опинитися на загальній системі оподаткування «заднім числом» (від руки перевіряючих органів). І весь ваш дохід за період вашої роботи обкладуть податками на загальній системі – 41,5%. Ось і думайте, підходити до цього питання легковажно чи ні. 

У другу чергу – система оподаткування. Це ж треба знати левову часину податкового кодексу в частині регулювання ФОПів:

- що таке ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА? Коли вона застосовується і які податки, в які терміни? Який облік? Коли ставити касовий апарат, коли потрібно реєструватися платником ПДВ? 

- єдиний податок, спрощена система, хто може на неї претендувати? Які КВЕДи туди потрапляють, а які ні? Чим відрізняється всі 4 групи між собою? Яка група найкраще підійде для мого бізнесу?

Тільки знаючи відповіді на всі перелічені вище питання, можна чітко визначитися, на яку систему краще реєструватися. У зворотному випадку - це як пальцем в небо.

Які в цьому випадку наслідки? Давайте подивимося.   

ТОП 5 помилок при реєстрації:

1. Реєстрація на загальну систему замість спрощенки (коли є можливість вибрати єдиний податок). Нарахування податків (41,5%) на весь дохід, а при перевищенні 1 мільйона ще і підключається 20% ПДВ. Тобто 61,5% податку від виручки оплатити в бюджет не бажаєте?

2. Реєстрація не на ту групу. Наприклад друга замість третьої – це неможливість працювати (немає права працювати) і як результат, перехід на загальну систему в якості покарання, якщо дохід був отриманий (наслідки читай п.1).

3. Реєстрація на третю групу замість другої – переплата податку. Наприклад, з 1 мільйона гривень доходу за рік можна було оплатити єдиний податок 14 400 грн. А доведеться сплатити 50 000 грн. Різниця відчутна, а перейти на іншу групу можна тільки один раз в квартал (три місяці). 

4. Не вірний вибір КВЕД ми вже розглянули вище. Це теж боляче, хоч і не відразу (за результатами перевірки). 

5. Технічний збій. Будь-яка програма, навіть найкраща, іноді може робити помилки, якщо ви при реєстрації все вибрали вірно: і групу, і КВЕДи. Ще ви повинні вміти, після проходження реєстрації, перевірити інформацію за державним реєстром (ЄДР) та в реєстрах податкової. Дуже часто були випадки, коли людина все зробила правильно, але податкова його на єдиний податок не перевела. А термін на це дається тільки 10 днів. Ви можете думати, що ви на третій групі, і платити свої 5% податку до бюджету. І тільки через рік дізнатися, що в даному реєстрі вас немає! І весь дохід, який ви отримали за рік, потрібно тепер перерахувати зовсім по іншим ставкам податку ... 

Головне, що хочеться донести в цій статті, це не робити поспішних рішень. Навіть якщо ви хочете зареєструватися самостійно, ніхто у вас цього права не відніме. Просто прийдіть на консультацію до професіоналів, з'ясуйте відповіді на всі питання, порадьтеся і тільки після – дійте.


Ми завжди поважаємо прагнення наших клієнтів дізнатися більше інформації зі світу бухгалтерії, обліку. І охоче ділимося досвідом і порадами. Із задоволенням поділимося і з вами. Просто наберіть номер телефону і запишіться на консультацію, або задайте своє питання в будь-якому месенджері. А ми будемо раді вам допомогти. 

З повагою, ТОВ «Сигма Солюшинс»     

м. Київ, вул. Михайла Котельника, 25

 info@sigmasolutions.com.ua

+38 (073) 305-10-55

Ми працюємо: 
пн-пт 09:30 – 17:30 
сб-нд вихідний

ЗАЛИШИЛИСЯ ЗАПИТАННЯ?

Напишіть нам, відповімо на всі



Заявка принята в обработку
Ошибка